Monday 14 May 2007

Kuala Lumpur dan Jakarta

Derusan ombak bersilih ke pantai,
Disambut alunan nyiur melambai,
Rembulan megah di atas mahligai,
Tersenyum melihat kita berdua,
Angin membawa lagu cinta,
Sejuta bintang bermain mata,
Seakan rela dua insan,
Di dalam senarionya,

Kuala Lumpur dan Jakarta,
Kita jatuh cinta,
Kuala Lumpur dan Jakarta,
Kisah cinta tiga malam,
Kan ku ingat selamanya,
Kuala Lumpur dan Jakarta.......

Esok Selasa 15 Mei 2007 akan berangkatlah aku ke Kota Bung Karno, Jakarta@Batavia@Jayakarta@Sunda Kelapa@Djakarta. Apa lagi kalau bukan sebab kerja, sambil tu gi tempah kad jemputan kahwin Akmal adik aku. Bila sebut pasal kad jemputan kahwin ni, macam dah jadi trend orang Malaysia pergi tempah kad kat sana. Bukan di Malaysia takde orang buat kad tapi bila dibandingkan dengan harga, kualiti, kos pengangkutan, rupa bentuk dan design, di Jakarta lebih menarik. Lagipun majlis kahwin ni bukan orang buat hari-hari, sekali seumur hidup.... Biarlah belanja lebih sikit janji puas hati. Beberapa lepas aku berada di Jakarta, aku akan bertolak ke Bandung pulak, kali ni aku pulak nak shopping!!! Best nyerrrrr...... Apa-apa pun aku akan cerita lebih lanjut lagi bila aku balik ke Malaysia nanti ye.... Buhbyeeeeeeee...

No comments: